لباس و مد

هنگام خرید لباس کودک چه مواردی را رعایت کنیم؟

هنگام خرید لباس کودک چه مواردی را رعایت کنیم؟

نکات خرید لباس کودک

نمی توان از نوزاد یا کودک خردسال انتظار داشت که در کار لباس پوشیدن خیلی همکاری کند. خیلی ها خیلی بیشتر به درآوردن لباس ها علاقه مند هستند تا پوشیدن آن ها! برخی همکاری خواهند کرد و از پوشیدن لباس لذت می برند در حالی که برخی دیگر چالش بزرگتری خواهند بود.

ما در این مقاله ازسایت فروشگاه اینترنتی لباس بچگانه کیان کیذر برخی از ویژگی های لباس آسان را که منجر به هم یاری کودک می شود، عنوان می کنیم

رشد جسمانی لباس کودک را تحت تأثیر قرار می دهد

میزان رشد جسمانی و هماهنگی در کودکان متفاوت است. تقریباً برای همه کودکان، در سالهای اولیه سریع است. در سال اول، یک کودک سریع رشد می کند. به همین دلیل، لباس بچه گانه باید برای زمان کوتاه در نظر گرفته شوند. تعداد کمی  لباس مورد نیاز است – به خصوص اگر ماشین لباسشویی و خشک کن برای استفاده روزانه در دسترس باشد – اما لباس کودک باید از پارچه با کیفیت و ساختار بادوام برخوردار باشند.

علاقه کودکان به لباس با رشد بدن هماهنگی دارد و تغییر می کند. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد:

10 تا 12 ماه

هنگام لباس پوشیدن دستها و پاها یش را دراز می کنیم.

18 ماه

جوراب و دستکش را در می آورد، زیپ را باز می کند، سعی می کند کفش بپوشد.

2 سال

به بالا کشیدن یا پایین کشیدن شلوار کمک می کند، در صورت بازکردن کفش ها را در می آورد، به قرار دادن دست ها در آستین و پاها در شلوار کمک می کند.

3 سال

می تواند با کمک خودش لباس بپوشد، اما در تشخیص جلو از عقب و راست از چپ مشکل دارد

4 سال

می‌تواند خودش لباسش را بپوشد، اگر کمک شود بست‌ها و کراوات‌های کوچک را باز کنید ، لباس‌های خود را در می‌آورد.

5 سال

می تواند خودش لباس بپوشد و لباسش را  در بیاورد.

 

مطلب پیشنهادی: آموزش نظم و ترتیب به کودک از طریق مرتب کردن کمد لباس

 

لباس بچگانه ای بخرید که پوشیدن و درآوردن آنها آسان باشد

بچه های کوچک به ندرت دوست دارند لباس بپوشند، بنابراین لباس هایی را انتخاب کنید که پوشیدن و درآوردن آنها آسان باشد. از لباس هایی که دارای چندین تکه هستند که باید در یک زمان روی هم قرار گیرند و وسایلی که تعداد زیادی دکمه، زیپ یا گیره دارند، خودداری کنید. برای کاهش مشکلات زمان لباس پوشیدن، از لباس هایی که باید روی سر کشیده شوند خودداری کنید. یا، تاپ های پیراهن کشی را انتخاب کنید که روی شانه باز شوند تا لباس به سرعت لیز بخورد. به یاد داشته باشید، دست‌ها و پاهای کودک مانند بزرگسالان است – فقط کوچک‌تر – بنابراین سعی نکنید با چرخاندن و کشیدن آنها به سمت‌های ناخوشایند، لباس نوزاد را بپوشید .

چند نکته:

لباس های جلوباز یا یقه های بزرگ

• بست های ساده – دکمه های بزرگ ترجیح داده می شود

• زیپ با حلقه های کششی بزرگ

• خط کمر کشسان به جای کمربند

• علامت هایی برای تشخیص جلو و عقب، راست و چپ

• جیب های با کاربری آسان

لباس راحت برای کودکان مهم است

راحتی فاکتور مهمی است که در انتخاب پوشاک بچگانه باید در نظر گرفته شود. سه جنبه اصلی راحتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

دما. لباس می تواند باعث شود که کودکان به طور ناراحت کننده ای گرم یا خنک شوند. لباس راحت باعث جذب و تهویه می شود تا رطوبت بدن به راحتی تبخیر شود. پارچه های پنبه ای و ترکیبی پنبه ای برای کودکان کوچک جاذب و راحت هستند. پارچه های مصنوعی در هوای گرم برای کودکان ناراحت کننده هستند.

محدودیت. کودکان از پوشیدن لباس هایی که حرکات بدن را محدود می کند لذت نمی برند. لباس های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ می توانند حرکات بدن را مهار کنند و در فعالیت های کودک اختلال ایجاد کنند. از یقه‌های کوچک، سوراخ‌های بازو، آستین و کمر و کش‌هایی که خیلی تنگ هستند اجتناب کنید. همچنین باید از پوشیدن لباس‌هایی که بیش از حد بزرگ هستند و به دور بدن می‌پیچند یا کودک را می‌چرخاند، خودداری شود.

بافت های تحریک کننده. پارچه‌های خشن یا خش دار، بست‌ها و درزها می‌توانند پوست حساس کودک را تحریک کنند. لباس های ساخته شده از پارچه های پنبه ای نرم یا ترکیبی پنبه ای راحت و راحت هستند. پارچه‌های بافتنی انتخاب‌های عالی برای لباس‌های کودکان خردسال هستند زیرا:

گرم باشد درعین حال تهویه داشته باشد.

قالب شکل بدن بدون محدود کردن حرکت بدن.

• در برابر پوست نرم هستند.

 

 حالت کشسانی برای آسان کردن لباس پوشیدن.

حتماً ساختار هر لباس را بررسی کنید تا از درزهای حجیم و خراشیدگی بست جلوگیری کنید. زیپ‌های سنگین، گیره‌ها و دکمه‌ها برای نوزاد ناراحت‌کننده خواهند بود. زیپ‌های فلزی ممکن است زبر باشند و پوست را تحریک کنند و اگر برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرند، ممکن است به‌طور ناراحت‌کننده‌ای گرم شوند.

 

مطلب پیشنهادی: نکاتی برای لباس پوشیدن بچه ها در زمستان

لباس کودک باید ایمن باشد

لباس می تواند باعث اتفاق ناگواردر کودکان و خردسالان شود. نوزادانی که کنجکاویشان با دکمه‌ها یا تکه های فانتزی برانگیخته می‌شود، ممکن است سعی کنند آنها را بکشند و ببلعند. برای جلوگیری از این امر، مطمئن شوید که این ویژگی ها در هر لباسی به طور ایمن وصل شده اند. از تزئینات لباس مانند حاشیه توپ، زیپ فانتزی و سایر تزئیناتی که در لباس بچگانه دخترانه اسپرت وبرخی از لباس کودک پسرانه وجود دارد وممکن است توسط کودک کنجکاو کشیده شده و بلعیده شوند، خودداری کنید. سایر ویژگی های لباس که باید از آنها اجتناب کرد عبارتند از:

  • بند کشی در گردن
  • جیب های بزرگ، پاها یا لباس ها و دامنهای بلند
  • لباس خواب/محصولات کاغذی
  • پین ایمنی بدون ایمنی
  • بست ها یا دکمه های شل

برای کودکان نوپا و پیش  ازدبستانی، لباس های با رنگ روشن، به خصوص قرمز و زرد، می توانند ایمن باشد زیرا رانندگان، مادران پرمشغله و پرستاران کودک می توانند راحت تر کودک را ببینند.

لباس مناسب برای کودکان خردسال

کودکان خردسال را با توجه به فعالیت ها و دمای محیط اطرافشان لباس بپوشانید. پارچه ها را با در نظر گرفتن دما انتخاب کنید .

خواب : نوزاد به لباس یا پوشش بیشتر از یک بزرگسال نیاز ندارد. لباس سرهمی نوزاد با دستکش روی آستین انتخاب خوبی برای نوزادان است. برای بچه های 6 ماهه یا بزرگتر، لباس سرهمی نوزاد با پا انتخاب کنید. اینها به گرم نگه داشتن کودک کمک می کند حتی زمانی که پتوها در طول شب از پا بیرون می آیند. همه لباس های خواب برای کودکان ضد شعله هستند، اما برای حفظ این کیفیت باید به درستی شسته شوند. دستورالعمل های مراقبت را به دقت دنبال کنید.

غذا خوردن : وجود پیشبند در جلو سینه برای گرفتن غذا مفید خواهد بود و بستن پارچه در گردن باعث راحتی کودک می شود.

بازی کردن : لباس بچه راحت و کفش کتانی در صورت بازی در فضای باز استفاده کنید.

لباس پوشیدن – بیشتر بزرگسالان دوست دارند کودک خود را “نشان دهند”. آنها معمولاً سعی می کنند به کودک خردسال لباس بپوشانند تا “زیبا” به نظر برسد. لباس ها را برای چنین مواقعی با دقت انتخاب کنید. از توری های خش دار، پارچه های سفت و غیره اجتناب کنید. شلوارهای پلاستیکی فانتزی، ژولیده، کفش های زیبا و کلاه ممکن است برای کودکان کوچک ناراحت کننده باشند. لباس هایی از پارچه نرم انتخاب کنید که مشابه لباس های روزمره ای است که کودک از پوشیدن آن لذت می برد. به یاد داشته باشید که لباس پوشیدن رفتار یا عادات کودک را تغییر نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *