لباس و مد

روانشناسی رنگ و نحوه ی استفاده از رنگ در انتخاب لباس بچه گانه

روانشناسی رنگ و نحوه ی استفاده از رنگ

کودکان دنیای اطراف خود را از طریق چشمان خود می بینند و رنگ های خالص برای کودک خردسال جذاب هستند و به آنها کمک می کند شکل را تشخیص دهند و اشیا را دسته بندی کنند. زیرا برای آنها راحت تر دیده می شوند. در حدود 5 ماهگی، کودکان می توانند رنگ ها را با دید در حال رشد خود ببینند. پس در انتخاب رنگ لباس نوزاد دقت کنید.

چه رنگ هایی برای کودکان جذاب است؟

کودکان تمایل دارند به جای رنگ های پاستیلی یا ترکیب های کم رنگ، جذب رنگ های خالص چرخ رنگ شوند. رنگ‌های اصلی قرمز، زرد و آبی و رنگ‌های ثانویه سبز، نارنجی و بنفش جذاب‌تر از سایه‌های روشن صورتی و بژ یا سایه‌های خنثی خاکستری و قهوه‌ای هستند. به همین دلیل صنایع غذایی و آشامیدنی و همچنین صنایع اسباب بازی و پوشاک بچگانه ازاین رنگ ها برای بازاریابی محصولات کودکان استفاده می کنند.

 

مطلب پیشنهادی: اهمیت توجه به جنس پارچه درهنگام خرید لباس بچگانه

 

ترکیب رنگ برای لباس بچگانه چه رنگ هایی را با سفید ست کنیم؟

رنگ سفید رنگی است که می توانید با خیال راحت با هر رنگی ست کنید از رنگ های روشن گرفته تا رنگ های تیره مانند شلوار سفید با بلوز قهوه ای یا بنفش یا بر عکس. فروشگاه اینترنتی لباس بچگانه رنگ های متنوعی را ارائه خواهیم داد.

رنگ زرد تداعی کننده خورشید

می‌توانید تی‌شرت‌ها و تاپ‌های زرد را با جین‌های تیره یا کت‌ها ست کنید. یا برای نوزاد لباس سرهمی نوزاد به رنگ زرد با طرح های مختلف بپوشید. تیره و روشن خوب با هم ترکیب می شوند

صورتی، مورد علاقه دختران

اولین رنگی که برای دختران به ذهن می رسد صورتی می تواند باشد دختران کوچک شما در لباس صورتی با ترکیب سفید همانند گل می شوند. البته اخیرا به استفاده از رنگ صورتی در لباس پسرانه هم ایرادی وارد نیست. و ترجیح می دهند برای آنها با رنگ مشکی ست کنند .

تنالیته آبی

درجات مختلف آبی وجود دارد که برای لباس کودکان مناسب است. می توانید خیلی راحت آبی را با سایر تنالیته های آبی ست کنید. همچنین آبی با رنگ های کمرنگ به خوبی هماهنگ می شود. مثلا شلوارجین آبی کودکتان را با یک تی شرت آبی روشن می توانید ست کنید. یا در لباس مجلسی کودک یا لباس کودک پسرانه و دخترانه از این طیف رنگ استفاده کنید.

ست کردن  رنگ ها تیره برای لباس بچگانه

تنالیته رنگ های تیره معمولاً توسط لباس بچه و لباس سیسمونی نوزاد ترجیح داده نمی شود، بهتر است کودکان براق و رنگارنگ به نظر برسند، اما موارد خاصی هم پیش می‌آید. رنگ‌هایی مانند شکلاتی، ارغوانی، قهوه‌ای، قهوه‌ای مایل به زرد و غیره. این رنگ‌های تیره را می‌توان به راحتی با رنگ سفید یا کرم رنگ دیگری به کودک پوشاند . فروشگاه لباس کودک کیان کیدز رشت با تنوعی از تر کیب رنگ های مختلف در خدمت شماست.

سایر رنگ ها مانند بادمجانی، سورمه ای، زیتونی، ارغوانی و غیره:

مثلا رنگ زیتونی به عنوان یک رنگ تیره باید با رنگ روشن مانند رنگ کرم، زرد، خرمایی یا هلویی ترکیب شود. بادمجانی را سفید و شیری و سورمه ای را با طوسی، سایه و سفید ست کنید.

تاثیر رنگ بر مود یا حالت

پزشکان می دانند که رنگ بر احساسات تأثیر می گذارد و می تواند تأثیر قابل توجهی بر رشد کودکان داشته باشد. رنگ های گرمتر مانند نارنجی و زرد باعث شادی و راحتی می شوند. قرمز برای افزایش ضربان قلب و در نتیجه افزایش هوشیاری و اشتها شناخته شده است، در حالی که رنگ‌های سردتر مانند آبی و سبز اثر آرام بخشی دارند. معلمان و والدین ممکن است در هنگام طراحی کلاس درس یا اتاق خواب، همچنین در انتخاب لباس از فروشگاه لباس کودک ،راه هایی را که رنگ بر خلق و خوی کودکان تأثیر می گذارد، در نظر می گیرند. در همین راستا مطالعه مقاله روانشناسی مد برای کودکان را به شما پیشنهاد می کنیم.

رنگ و تداعی ها

کودکان از سنین پایین یاد می گیرند که رنگ ها را با اشیاء خاص مرتبط کنند. به عنوان مثال، آنها اغلب قرمز را با سیب، نارنجی را با پرتقال، زرد را با موز یا خورشید، سبز را با علف، آبی را با آسمان یا آب و بنفش را با انگور مرتبط می دانند. رنگ های روشن همچنین به عنوان تداعی عمیق تری شناخته می شوند. به عنوان مثال، قرمز اغلب با شور، سبز با طبیعت و آبی با غم و اندوه مرتبط است.

 

مطلب پیشنهادی: نکاتی برای لباس پوشیدن بچه ها در زمستان

 

تئوری رنگ در اصطلاحات کودکانه

تئوری رنگ یک مفهوم هیجان انگیز است که گاهی اوقات می تواند برای بچه ها طاقت فرسا باشد. با سرگرم کردن دروس هنگام یادگیری تئوری رنگ، کودکان می توانند مفهوم تئوری رنگ را به راحتی کشف کنند و از ایجاد یک پروژه رنگارنگ لذت ببرند.

رنگین کمان

رنگین کمان یک راه سرگرم کننده برای معرفی تئوری رنگ به کودکان است.

رنگ های گرم و سرد

رنگ های گرم قرمز، زرد و نارنجی در نظر گرفته می شوند. اینها رنگ هایی هستند که با گرما و احساسات هیجان، خشم و ناامیدی مرتبط هستند. رنگ های سرد آبی، سبز و بنفش هستند. رنگ های سرد با چیزهای سرد مانند یخ و احساساتی مانند غم و اندوه، راحتی و آرامش همراه است.

در هنگام خرید لباس کودک چه از طریق حضوری و چه از طریق خرید لباس بچه گانه اینترنتی علاوه بر توجه به مدل لباس کودک به رنگ آن هم باید توجه کرد ما در این مقاله از سایت لباس کودک کیان کیدز رشت شما را با چند نمونه ترکیب رنگ لباس بچه آشنا می کنیم.

ما در فروشگاه لباس بچگانه کیان کیدز گیلان  با تنوع در فروش لباس بچگانه اینترنتی به شما در ست کردن انواع متنوعی از رنگهای لباس کودک پسرانه و لباس بچگانه دخترانه اسپرت راهنمایی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *