لباس و مد

جنس پارچه هنگام خرید لباس بچگانه چه اهمیتی دارد؟

اهمیت توجه به جنس پارچه درهنگام خرید لباس بچگانه

یکی از مسائل مهمی که در هنگام خرید لباس کودک باید به آن توجه کرد جنس پارچه مورد استفاده در تولید پوشاک بچگانه است. استفاده از جنس نا مرغوب یا زمخت ممکن است باعث  بروز حساسیت و ایجاد قرمزی و خارش روی پوست نرم و لطیف کودکان شود. بنابراین توجه به جنس پارچه درهنگام خرید لباس بچگانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

در بازار یا سایت لباس بچگانه ممکن است با انواع متنوعی از لباس های گوناگون با جنس های مختلف روبرو شوید. بعضی از والدین ممکن است که جذب رنگ و طرح و مدل لباس نوزاد یا کودک قرار بگیرند البته باید توجه داشته باشید که از جنس و دوخت لباس در هنگام خرید لباس سیسمونی نوزاد غافل نشونید و باید آگاهی کاملی در این رابطه داشته باشید .

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع جنس مورد استفاده در دوخت لباس کودک و نوزاد استفاده می شود آشنا کنیم .با اینکه  دیدن و لمس کردن جنس پارچه در شناخت نوع آن موثر است اما ما تلاش می کنیم تا با توضیحات کامل درباره آنها شما را به آگاهی نسبی برسانیم.

پارچه نخ در لباس های بچه گانه

پارچه های خنک نخی تار و پود زیادی دارد و برای دوختن لباس تابستانی کودک و نوزاد و همچنین بزرگسالان گزینه بسیار مناسبی است وقتی شسته می شود خیلی سریع خشک می شود و نیاز نیست زمان زیادی صبر کنید. تنها ایرادش آبرفت بودن آن است هر چند قبل ازدوخت لباس حتما پارچه شسته می شود ولی باز هم توصیه می شود وقتی لباس نوزاد یا کودک نخی می خرید حتما با آب سرد ومایع یا پودر مخصوص لباس بچگانه  بشویید.

پارچه نخ پنبه در لباس های بچه گانه

مناسب ترین انتخاب از بین پارچه های لباس کودک نخ پنبه است. زیرا بسیار راحت است و هوا به راحتی در آن جریان می یابد.پارچه نخ پنبه ضد حساسیت بوده با الیاف طبیعی وارگانیک بدون دخالت مواد شیمایی بافته شده است .

برای اینکه پارچه حالت ارتجاعی داشته باشد به آن الیاف لاکرا اضافه می کنند که به آن پارچه لاکرا دار می گویند بیشترپارچه های  فقط 90% پنبه دارند و معمولا مردم به دلیل ظاهر نرم و لطیف آن را تهیه می کنند. پارچه های نخ پنبه دردوخت بلوز شلوارها و تیشرت شلوارک های خانگی و لباس دخترانه اسپرت بچگانه و لباس کودک پسرانه استفاده می شوند.

 

مطلب پیشنهادی: روانشناسی رنگ و نحوه ی استفاده از رنگ در انتخاب لباس بچه گانه

 

 نخ پنبه یک رو و دو رو در لباس های بچه گانه

این جنس پارچه بسیار لطیف و با کیفیت است. این نوع پارچه ها از جنس نخ پنبه با ماشین های بافندگی به صورت یک رو و دورو بافته می شود و به خاطرنوع جنس خنک و نرمی که دارد برای لباس نوزاد و پوشاک بچگانه بسیار مناسب و پر طرفدار است. نخ پنبه یک رو نازکتر از دو رو است و برای بهار و تابستان مناسبتر است.

پارچه ملانژ در لباس های بچه گانه

پارچه های ملانژ ترکیبی از نخ و موادپلی استر هستند و بدلیل قیمت مناسب مورد استقبال مشتریان قرار می گیرد. معمولا طوسی رنگ است. با بافت خط خط تیره یا روشن .معمولا برای شلوار های راحتی و پوشاک بچه گانه از آن استفاده می شود.

پارچه دورس در لباس های بچه گانه

دورس نوعی پارچه کلفت و بافته شده است که پشت پارچه از تارهای نخ بافته شده و روی آن بخش متراکم و ضخیم است. اگر قصد خرید لباس بچگانه پاییزه یا زمستانه را دارید جنس پارچه دورس بهترین انتخاب است.

 

مطلب پیشنهادی: نکاتی برای لباس پوشیدن بچه ها در زمستان

 

 پارچه های کشمیر در لباس های بچه گانه

از جمله پارچه های مجلسی و مخصوص مهمانی به شمار می رود و لباس های زیبای دخترانه با طرح های متنوع چهار خانه و ساده درفروشگاه لباس کودک  موجود است. ولی به دلیل اینکه حالت کشسانی ندارد کودک در آن احساس راحتی نمی کند و باید در دوخت لباس دقت کرد وبه سایز بندی لباس کودک هنگام خرید توجه کردو کمی آزادتر در نظر گرفت.همچنین درفضای خانگی بسیار گرم است و باعث عرق کردن کودک می شود. بنابراین اگر در فصل سرد سال مجذوب خرید لباس بچگانه کشمیری شدید حتما به نکات گفته شده توجه کنید.

انواع دورس در لباس های بچه گانه

دورس دو نخ : مناسب لباس کودک پسرانه و دخترانه  خانگی در فصل های سرد سال

دورس سه نخ : مناسب لباس مجلسی خارج از خانه و مهمانی در نیمه دوم سال

دورس گلکسی : مناسب شلوار اسلش با ضخامت خوب که زانو نمی اندازد به علت سنگین بودن شاید برای استفاده مداوم برای کودک مناسب نباشد.

پارچه ساتن و حریر در لباس های بچه گانه

از این دو جنس پارچه هم برای لباس مجلسی کودک بیشتر استفاده می شود و گزینه مناسبی برای استفاده روزانه نمی باشد نرم و لطیف هستند ولی حالت کشسانی ندارند و کودک در آن احساس راحتی نمی کند.

در پایان ما تلاش کریدم تا حدودی شما را با چند نوع پارچه موجود در بازار و اهمیت توجه به جنس پارچه درهنگام خرید لباس بچگانه آشنا کنیم تا هنگام خرید لباس بچگانه تابستانه و زمستانه به نکات مهمی چون راحتی کودک توجه کنید. همچنین ما در فروشگاه اینترنتی لباس بچگانه کیان کیدز رشت به مسائلی چون نرم و لطیف بودن و ایجاد حساسیت نکردن جنس پارچه بیشتر از زیبایی و زرق و برق آن توجه  می کنید. دنیای کودکان دنیای بازی و شادی و جست و خیز است با خرید لباس های راحت این دنیا را برایشان زیبا تر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *