لباس و مد

آموزش نظم و ترتیب به کودک از طریق مرتب کردن کمد لباس

آموزش نظم و ترتیب به کودک از طریق مرتب کردن کمد لباس

یک واقعیت مهم وجود دارد که آن هم عدم داشتن نظم  در کودکان است. داشتن بچه ای که خود را سازماندهی کند یک موهبت مطلق و تقریباً غیرممکن است. همیشه کار گروهی و راهنمایی والدین است که کودک را به سمت درک این مفهوم راهنمایی می کند.

در حالی که راه‌های مختلفی برای کمک به فرزندتان وجود دارد که اهمیت خود سازماندهی را درک کند، یکی از بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین راه‌ها برای انجام این کار، استفاده از کمد اوست. کارهای ساده از طریق چیدمان کمد و لباس می تواند به کودک شما بیاموزد که چگونه نه تنها کمدهایش را مرتب کند، بلکه خودش نیز شخصیت مرتبی داشته باشد.

چرا به فرزندم مرتب بودن را از طریق لباس و کمد آموزش دهیم؟

ممکن است برای شما تعجب آور باشد، اما لباس عامل مهمی در تأثیرگذاری بر فرزند شما و ایجاد تغییر است. اگر به درستی استفاده شود، می توانید کودک خود را برای یادگیری ویژگی های مختلف شرطی کنید و حتی به ایجاد تغییرات روانی مثبت کمک کنید.

چگونه نظم وترتیب را به کودکان آموزش دهیم:

گفته می‌شود که کودکان از رنگ به‌عنوان شکلی برای بیان استفاده می‌کنند و ، مد می‌تواند بر شخصیت کودک شما تأثیر بگذارد  و به رشد آن کمک کند، البته وقتی به درستی استفاده شود. لباس راهی برای کمک به دسترسی فرزندتان به رنگ ها و استایل است. از طریق لباس‌هایی که برای کودک خود انتخاب می‌کنید، می‌توانید بر نحوه تفکر جهان در مورد آنها تأثیر بگذارید و بر احساس فرزندتان در مورد خودش تأثیر بگذارید.

وقتی فرزند شما لباس هایش را با احساس خوب مرتبط می کند، دوست دارد از آن مراقبت کند. اینجاست که فضیلت نظم و ترتیب وارد می شود و در کمترین زمان به بخشی از روال روزانه تبدیل می شود.

از کجا شروع کنم؟

اجازه دهید فرزندتان کاوش کند

معمولاً والدین در فروشگاه‌ها هر چیزی را که به آن نگاه می‌کنند یا فکر می‌کنند زیباست انتخاب می‌کنند بدون اینکه زیاد درباره نظر کودک فکر کنند، که کاملاً طبیعی است. با این حال، به جای این، می توانید از این به عنوان فرصتی برای کمک به کودک خود برای کشف سبک خود استفاده کنید. دقت کنید که آنها به چه نوع رنگ هایی علاقه نشان می دهند و چه الگوهایی آنها را بیشتر هیجان زده می کند.

این نه تنها به عنوان یک تمرین برای پیوند بین شما و کودک شما عمل می کند، بلکه به کودک شما این امکان را می دهد که بفهمد چه سبکی برای او مناسب است. معمولاً در اواخر زندگی خود است که بچه ها سعی می کنند بفهمند چه چیزی برای آنها مفید است و چه چیزی نه. تا آن زمان، بیشتر تصمیم گیری آنها تحت تأثیر کارتون هایی است که تماشا کرده اند و نه نظر والدین و دوستانشان.

اجازه ندهید رنگ تصمیم بگیرد.

زمانی وجود داشت که صورتی با یک نوزاد دختر و آبی با یک نوزاد پسر مشخص می شد. که دیگر اینطور نیست.

بر اساس تحقیقات انجام شده  47٪ از والدین دوست داشتند پسران خود را لباس صورتی بپوشانند و 82٪ دوست داشتند دختران خود را آبی بپوشانند.

بنابراین، اگر دختر بچه شما تمایل بیشتری به کت و شلوار آبی دارد یا پسر بچه شما اصرار به کت و شلوار صورتی دارد، تعجب نکنید.

برای درک فرزندتان به ویژگی های رنگ توجه کنید.

یکی دیگر از راه‌های هیجان‌انگیز برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شخصیت کودک، مشاهده نوع رنگ‌هایی است که او را مجذوب خود می‌کند. اجازه دهید یک مثال سریع را در نظر بگیریم.

کودکان نوپا که عاشق رنگ قرمز هستند، تمایل به داشتن اراده قوی نشان می دهند .

به طور مشابه، کودکان نوپا که عاشق در آغوش گرفتن هستند و بسیار مهربان هستند، به رنگ سبز به عنوان رنگ مورد علاقه نگاه می کنند. آنها اغلب به دنبال امنیت هستند و به شدت وفادار هستند.

بررسی این عوامل به شما این امکان را می دهد که به شما کمک کند تا برنامه عملی عالی را در مورد اینکه چه روش عاطفی برای کمک به فرزندتان برای درک این موضوع به خوبی در پیش بگیرید، ایجاد کنید.

چگونه می توانم به کودکم نظم دهی کمد را آموزش دهم؟

وقتی نوبت به آموزش هر چیزی به فرزندتان می رسد، تنها راه روش عملی است. رهبری گام های اولیه و نشان دادن اینکه چگونه این را در زندگی خود وارد می کنید، بزرگترین کلید است.

اگر فرزندتان ببیند که شما خود دستورالعمل ها را رعایت می کنید ترغیب به رعایت  کردن آن ها می شود.

 آن را سرگرم کننده کنید!

برای اینکه هر چیزی با بچه ها کار کند، باید سرگرمی در آن نقش داشته باشد. سعی کنید یک لیست رنگارنگ از کارهایی که باید انجام دهید در مورد نحوه استفاده از کمد لباس و اینکه چه لباس هایی برای نوزاد ضروری است ایجاد کنید. استفاده از تصاویر روشن و استیکرها باعث ایجاد حس کنجکاوی می شود و عامل خسته کننده را از این امر حذف می کند.

می توانید از این تصویر به عنوان یک الگو استفاده کنید و به دنبال ایجاد لیست کمد سفارشی خود باشید. برخی از عوامل دیگری که می توانید به کمد کودک خود اضافه کنید چوب لباسی های رنگی سرگرم کننده، جعبه های سازمان دهنده، برچسب های کارتونی و غیره است.

پاک کنید و از ابتدا شروع کنید!

اول از همه، با نشستن با فرزندتان و حذف همه چیز از کمد او شروع کنید. همچنین می توانید این زمان را برای آموزش هنر بی نظمی به فرزندتان با بحث در مورد چیزهایی که می توانند نگه دارند و حذف کنند، اختصاص دهید. الگوی رنگارنگ شما از آنچه در کمد مورد نیاز است در این مرحله مفید خواهد بود!

 

مطلب پیشنهادی: هنگام خرید لباس کودک چه مواردی را رعایت کنیم؟

 

از دید فرزندتان به آن نگاه کنید.

از آنجایی که این یک فعالیت جدید برای کودک شما خواهد بود، باید اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی باعث دلسردی او نمی شود یا باعث می شود احساس کند این کار سخت است. هدف شما این است که این کار را تا حد امکان برای فرزندتان ساده کنید تا او را وادار به انجام کارهای بیشتر کنید!

نمونه های ساده این عبارتند از:

·         کمد باید یک کمد ساده برای باز و بسته شدن باشد.

·         اطمینان حاصل کنید که وسایل در دسترس کودک شما هستند.

·         از چوب لباسی های سرگرم کننده یا هماهنگ رنگ استفاده کنید که کودک شما بتواند به راحتی از آنها استفاده کند.

·         از جعبه های سازمان دهنده استفاده کنید که به راحتی باز و بسته می شوند.

·         یک لیست انجام کار یا یک لیست مورد نیاز از اقلام یا دستورالعمل ها را در داخل یا خارج از کمد بچسبانید.

این چیزها از دیدگاه بزرگسالان ساده هستند، اما حتی یک عامل کوچک ممکن است باعث شود آنها احساس کنند که این کار برای یک کودک دشوار است. شما می خواهید فرزندتان احساس کند که انجام این کار سرگرم کننده است، بنابراین به طور غیرمستقیم کودک خود را شرطی می کنید تا اهمیت خودسازماندهی را بیاموزد.

آنچه شروع می شود باید تمام شود.

آموزش دادن به فرزندتان که هر اقدام او باید به پایان ثابتی منجر شود کمک خواهد کرد. به فرزندتان توضیح دهید که اگر لباس نو بپوشد، به این معنی است که لباس‌های قدیمی‌شان باید به سطل لباس‌های مستعمل بروند. اگر لباس های تازه پرس شده به دستشان می رسد، باید آن ها را به روش درست در کمد خود قرار دهند.

باز کردن جعبه سازماندهی باید در نهایت منجر به یک جعبه بسته بندی شده و بسته شود که پس از اتمام کار، دوباره در کمد بازگردد. این بسیار سودمند است و شما به آرامی نتایج را پس از چند بار تلاش مشاهده خواهید کرد.

استفاده از سیستم پاداش برای این کار کمک بیشتری به این فرآیند می دهد. به کودکتان چیزهایی مانند میان وعده مورد علاقه یا زمان بازی اضافی بدهید و او می خواهد این عادت را ادامه دهد.

 تنظیم اندازه و رنگ را آموزش دهید.

این یک راه عالی دیگر برای آموزش سازمان به فرزندتان است. همیشه تفاوت هایی در اندازه لباس ها وجود خواهد داشت. دامن در مقابل شلوار، شورت در مقابل شلوار، Onesie در مقابل کت و شلوار شب، روسری در مقابل تی شرت.

ابتدا از کودک خود بخواهید ترتیبی دهد که وسایلی با اندازه های مشابه در کنار هم قرار دهد. پس از این، از آنها بخواهید رنگ ها را مرتب کنند. به این ترتیب، آنها با دو دستورالعمل به طور همزمان غرق نمی شوند و یاد می گیرند که چگونه یک آموزش را در یک زمان متمرکز کنند.

همیشه کنترل داشته باشید.

البته، شما باید به فرزندتان اجازه دهید که قاطع باشد و رهبری را بر عهده بگیرد، اما بچه‌ها می‌توانند بسیار باهوش باشند تا چیزها را از شما دور نگه دارند و گاهی اوقات به آنچه که قرار است انجام دهند، پایبند نباشند. این جایی است که مشارکت شما در تصویر ظاهر می شود.

وقتی واقعاً تلاش می کنند، قطعاً باید برای تمجید از آنها وقت بگذارید، اما باید مراقب هر گونه نشانه ای از سستی از پایان آنها باشید. اگر چنین اتفاقی افتاد، لازم است که به آنها اطلاع دهید که این موضوع را مشاهده کرده اید.

این بدان معنی است که شما باید به طور منظم در کمد آنها چک آپ کنید تا ببینید آیا آنها لیست کارهای خود را دنبال می کنند یا خیر. وقتی کودکی بداند که والدینش بسیار درگیر هستند و چک می‌کنند، تلنگری کوچکی را که نوزادان ما هر از گاهی به آن نیاز دارند اضافه می‌کند!

ایجاد هر عادتی زمان می برد. این یک شبه به طور معجزه آسایی اتفاق نمی افتد، اما با درگیر ماندن و ثابت ماندن بسیار امکان پذیر است.

استفاده از این فرآیند سازماندهی کمد ممکن است یک راه به نظر برسد، اما مهم است زیرا ما روز خود را با یک جفت لباس تازه شروع می کنیم و روز خود را با یک جفت لباس راحت به پایان می رسانیم.

کمد و لباس چیزی است که ما مجبوریم هر روز آن را لمس کنیم. پس چرا از این مثال روزانه استفاده نکنیم و به کودکمان کمک نکنیم تا اهمیت سازماندهی را درک کند. شما باید صبور باشید و به فرزندتان زمان لازم را بدهید تا این کار را درست انجام دهد.

با انجام این کار در عرض چند ماه، فرزند شما خودش رهبری را برعهده می گیرد و شما می توانید با افتخار او را تماشا کنید که در حال انجام خود مستقل کوچک خود هستند!
آیا می‌خواهید قبل از مرتب کردن لباس‌های کودک، به فهرست مورد نیاز کمد خود اضافه کنید؟ اینجا را کلیک کنید و اکنون به فروشگاه کیان کیدز بروید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *