لباس و مد

انتخاب لباس توسط کودکان چه تاثیری روی آنها خواهد گذاشت؟

انتخاب های کودکان چه تاثیری روی آنها خواهد گذاشت؟

روانشناسی مد برای کودکان

نحوه لباس پوشیدن بچه های شما به آنها کمک می کند که خودشان را بیان کنند.  وقتی کوچک هستند این مسئله خیلی مهم نیست. اما با بزرگتر شدن، تأثیری که بر معلمان، همسالان، دوستان و دیگران می گذارند، شروع به اهمیت می کند و روانشناسی مد در زندگی کودک شما بحرانی تر می شود.

درست از زمانی که آن‌ها برای انتخاب خودشان خیلی جوان هستند، انتخاب لباس شما کمک می‌کند تا زمینه را برای نحوه هدایت مد در آینده فراهم کنید. به همین دلیل، توجه به نحوه لباس پوشیدن نوزادتان ضروری است.

حتی زمانی که لباس های مهد کودک و نوزاد خود را آماده می کنید، باید به لباس هایی که برای کودک خود می گیرید فکر کنید.

چگونه به کودک خود کمک کنیم تا با لباس ارتباط برقرار کند

روش‌های مختلفی وجود دارد که لباس‌ها به کودک شما کمک می‌کنند تا ارتباط برقرار کند. رنگ چیزهای زیادی در مورد تیپ شخصیتی کودک شما می گوید. تناسب، استایل و حتی برندها نیز همینطور است. اما به جای اینکه فرزندتان در انتخاب های مد خود به عنوان امتداد شما در نظر گرفته شود، می خواهید فرزندتان خودش را توسعه دهد.

بچه ها با تقلید از بزرگسالان شروع می کنند. اما اگر بتوانید آنها را وادار کنید که علایق خود را بیشتر در انتخاب لباس‌هایشان بیان کنند، به آنها کمک کرده‌اید که برای اعتماد به نفسشان امتیاز قهوه‌ای کسب کنند. این روزها بسیاری از برندهای لباس بچه گانه مانند Smartygirlbrand وجود دارند که به شکستن کلیشه های مربوط به جنسیت در لباس برای بچه ها کمک می کنند.

به جای دامن های تک شاخ، می توانید لباس هایی با اژدها پیدا کنید. پیراهن‌های فمینیستی برای پسران ، جایگزین‌های هیجان‌انگیزی برای گرافیک‌های تی‌شرت کلاسیک ارائه می‌دهند که عبارت‌های غیر مفیدی مانند «پسران پسر خواهند شد» را می‌گویند. در عوض، یک تی شرت برای پسرتان تهیه کنید که روی آن نوشته شده باشد: «پسران مردم مهربان خواهند بود» یا «فمینیست کوچک» و احتمالاً الگوی عالی برای رشد فرزندتان خواهید بود.

همه چیز درباره روانشناسی مد رنگ

رنگ کمک می کند تا اولین تاثیر عالی داشته باشید. رنگی که فرزندان شما انتخاب می کنند نیز چیزهای زیادی در مورد آنها می گوید . اگر تا به حال به این فکر کرده اید که چرا یکی از فرزندانتان سبز و دیگری قرمز است، دانستن کمی در مورد روانشناسی رنگ ها به شما کمک می کند تا در مورد انتخاب های دو فرزندتان بیشتر بدانید. هنگامی که بدانید چگونه انتخاب های رنگ را بخوانید، می توانید همبستگی های واضحی را با شخصیت آنها ببینید.

قرمز

بچه هایی که عاشق رنگ قرمز هستند پرشور و پر از زندگی هستند. آنها جسور و ماجراجو هستند. احتمالاً می‌توانید ببینید که چرا دختر پرانرژی شما ترجیح می‌دهد با لباس‌های قرمز رنگ بدود و دست‌هایش را کثیف کند در حالی که خواهر ساکت‌ترش از رنگ‌های آبی کم‌رنگ لباس جین‌اش خوشش می‌آید.

رنگ‌های قرمز در طبیعت با آتش و اشتیاق مرتبط هستند و وقتی به آن فکر می‌کنید به شخصیت تبدیل می‌شوند. چیزی بیشتر از قرمز نیست که بگوید به من نگاه کن . اگر کودک شما قرمز را دوست دارد، این اعتماد به نفس را تشویق کنید، در زندگی مفید خواهد بود.

صورتی

صورتی رنگی است که با دختران پیوند خورده است، اما با شفقت و مهربانی نیز مرتبط است. این روزها یونیفورم های زندان زیادی را در سایه های صورتی خواهید یافت، زیرا اعتقاد بر این است که رنگ آن اثر آرام بخش دارد.

هم دختران و هم پسرها می توانند از رنگ صورتی لذت ببرند. این نماد بی گناهی و محبت است. کودکی که صورتی را دوست دارد ممکن است حساس و مهربان باشد. اینها ویژگی هایی هستند که ارزش پرورش دارند.

آبی

کودکی که آبی را دوست دارد احتمالا آرام و سخت کوش است. آنها ممکن است از کار سخت برای رسیدن به جایی که می خواهند برسند ابایی ندارند. خیلی خوب است که فرزند شما آبی را دوست دارد! آنها می توانند جین کلاسیک و سخت را به دلخواه بپوشند!

زرد

به راحتی می توان فهمید که چرا زرد آفتابی با تخیل قوی مرتبط است. فرزند شما که عاشق رنگ زرد است احتمالاً کاملاً خلاق است. آنها همچنین ممکن است در نحوه برخوردشان با مسائل سازگار و منطقی باشند.

مشکی

مشکی ممکن است رنگی غیرعادی برای بچه ها به نظر برسد. اما اگر کودک شما تمایل زیادی به این رنگ زیبا دارد، آن را ناامید نکنید. بچه‌های سیاه‌دوست ممکن است جذاب و با اراده باشند. آنها می دانند چه می خواهند و جاه طلبی های قوی نسبت به آنچه می خواهند در زندگی به دست آورند دارند.

نارنجی

بچه هایی که عاشق رنگ نارنجی هستند، دوستانه و سرزنده هستند. به احتمال زیاد به راحتی می توان با آنها کنار آمد و دیگران ممکن است آنها را خوش اخلاق و دوست داشتنی ترین بچه های یک گروه بدانند.

بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگ و نحوه ی استفاده از رنگ در انتخاب لباس بچه گانه

سبز

بچه هایی که سبز را دوست دارند رنگ های طبیعت را انتخاب کرده اند. مانند دوستداران رنگ زرد، بچه های سبز دوست نیز ممکن است کاریزماتیک باشند و به احتمال زیاد بچه هایی با اعتماد به نفس باشند. آنها همچنین ممکن است ویژگی های رهبری داشته باشند، بنابراین سبز رنگی عالی برای تشویق بچه های جاه طلب شما به پوشیدن می کند.

قهوه ای

اگر کودک شما خود را به رنگ قهوه ای بکشد چه می شود؟ قهوه ای ایرادی ندارد، مهم نیست که بعضی ها چه فکری می کنند! اگر فرزند شما رنگ قهوه ای را دوست دارد، احتمالاً به افرادی تبدیل می شود که از یک زندگی ساده با دوستان خوب و داشتن روابط نزدیک با افرادی که می خواهند لذت می برند.

سفید

دوستداران رنگ سفید سادگی و صداقت را دوست دارند. آنها همچنین احتمالاً بچه هایی با اعتماد به نفس هستند. اگر کودک شما رنگ سفید را دوست دارد، نگران کثیف شدن لباس هایش نباشید. به دنبال یک لکه بر خوب بگردید و بگذارید دستشان کثیف شود!

بهتر است از سنین کودکی به کودکان خود در مورد معنای رنگ ها آموزش دهید. یک تمرین خوب این است که با چرخ رنگ بنشینید – چیزی که می توانید در فروشگاه صنایع دستی تهیه کنید – یا چرخ رنگ خود را به یک پروژه سرگرم کننده آخر هفته تبدیل کنید.

به رنگی روی چرخ اشاره کنید و از کودک خود بپرسید که رنگ چه احساساتی را القا می کند. این کار را با تمام رنگ ها انجام دهید و به لیستی از احساساتی برسید که می توانید هنگام لباس پوشیدن به آنها توجه کنید.

حالا دیگر نیازی نیست هر بار که کودکتان برای رفتن به جایی لباس می پوشد، از «قوانین رنگ» زیاده روی کنید. اما این مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های مفید است که می‌توانید وقتی فرزندتان را برای یک رسیتال حیاتی پیانو، به عنوان مثال، یا یک مصاحبه تجهیز می‌کنید، داشته باشید.

با این حال، کودک شما باید آنچه را که می خواهد بپوشد. تا زمانی که مناسب آن موقعیت باشد، بهتر است در جوانی قوانین زیادی برای لباس وضع نکنید. وقتی بزرگتر می شوند تعداد کافی از آنها وجود خواهد داشت که آنها را محدود کند.

روانشناسی مد برای مناسبت ها

در حالی که کودک شما به احتمال زیاد در بیشتر روز در لباس‌های غیررسمی گشاد و رنگارنگ شرکت می‌کند، مواقعی وجود دارد که ممکن است نیاز داشته باشد برای یک مناسبت لباس بپوشد. در اینجا یک کاربرد روانشناسی مد برای کمک به شما و فرزندتان برای انتخاب لباس مناسب برای این رویداد آورده شده است.

لباس پوشیدن برای مجالس رسمی

مشکی به عنوان رنگی مناسب برای مجالس رسمی مانند رسیتال پیانو و عروسی دیده می شود. اما اگر کودک شما از مشکی الهام نمی گیرد، می تواند خاکستری هم بپوشد. دختر شما همچنین باید در مراسم رسمی مانند عروسی به جای دستبندهای درشت و اکسسوری های زیاد از اکسسوری های ساده استفاده کند.

لباس پوشیدن برای ابراز خلاقیت 

اگر با دختر پیش از نوجوانی خود برای یک کلاس هنر تجربی ثبت نام کرده اید و او می خواهد لباس های عجیب و غریب بپوشد، می توانید به او کمک کنید تا یک لباس عالی با استفاده از روانشناسی مد انتخاب کند (و با او امتیاز قهوه ای کسب کنید.)

ابراز خلاقیت و خودنمایی در لباس ها با خلاقیت در رنگ ها به وجود می آید. پوشیدن کفش آبی به جای قهوه ای معمولی چطور؟

در مورد تغییر از شلوار جین آبی به شلوار جین مشکی یا حتی سبز خاکی دوست داشتنی چطور؟ می توانید به دنبال اقلام دست ساز در Etsy و جاهای دیگر برای اکسسوری ها و کفش های منحصر به فرد بگردید که بچه های شما دوست دارند آن ها را امتحان کنند.

کنتراست همچنین باعث بازی هیجان انگیز و سرگرم کننده با لباس ها می شود. یک جین جین و یک تاپ توری یا شورت چرمی و یک تی‌شرت ژرزی همگی راه‌های جالبی برای افزودن استایل و جلا به کمد لباس یک دختر جوان هستند. مواد جدیدی که می توانند به نجات سیاره کمک کنند نیز به لباس اضافه می کنند.

پسرها نیز می توانند با رنگ ها و بافت ها بازی کنند. اگر پسر شما توری را دوست دارد و می توانید لباس های پسرانه را در آن پارچه پیدا کنید، می توانید کلیشه های جنسیتی را با صدای بلند بشکنید. حداقل، خوب است که پسرتان را تشویق کنید تا در صورت تمایل، مواد مختلف مد را کشف کند.

نتیجه گیری

مهم نیست فرزند شما چند سال دارد، می توانید آماده شوید تا او را از درس های ارزشمند روانشناسی مد آگاه کنید. حتی لباس‌هایی که یک نوزاد تازه متولد شده می‌پوشد، پیامی را برای اطرافیان و چگونگی بزرگ شدن آنها ارسال می‌کند.

دادن حق انتخاب به بچه‌ها برای پوشیدن لباسی که دوست دارند بپوشند و در عین حال در نظر داشتن این که لباس‌ها پیامی می‌فرستند، درس ارزشمندی به آنها می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *